האם שוק ביטוח החיים הישראלי עובר זעזועים? שתי חברות ביטוח אמריקניות מציעות לישראלים ביטוח חיים זול יותר

האם שוק ביטוח החיים הישראלי עובר זעזועים? שתי חברות ביטוח אמריקניות מציעות לישראלים ביטוח חיים זול יותר

03.10.2021

מאז ומתמיד, נאלצים הישראלים לשלם פרמיות יקרות מאד עבור ביטוח חיים. ככל שגילו של בעל הפוליסה עולה, עולים גם מחירי הפרמיות .

לדוגמא, ישראלי בן 40 במצב בריאותי טוב הרוכש פוליסת ביטוח בגובה 3,200,000 ₪ ומחזיק בפוליסה למשך 30 שנה, ישלם פרמיות בסך כולל של 804,000 ₪. לעומתו, אמריקני באותו גיל ובמצב בריאותי דומה ישלם רק 126,000 ₪ לאותה תקופה. משמעות הדבר, שפוליסות ביטוח חיים ישראליות יכולות לעלות פי שש מפוליסות ביטוח חיים אמריקניות שוות ערך.

רוב הישראלים מופתעים לשמוע על פער המחירים.

לאחרונה, החל ג'ונתן ספטנר, מנכ"ל סוכנות הביטוח "ספטנר ושות'", להציע מוצרי ביטוח חיים אמריקני לישראלים. פוליסת ביטוח חיים אמריקנית יכולה להניב חיסכון של 22,600 ₪ בממוצע בשנה לאורך תקופת הפוליסה.

ספטנר מסביר: "קיימות כמה מגבלות", לדוגמא למבוטח צריך להיות קשר כלשהו לארה"ב, למשל נכס, עסק או קרובי משפחה." לרוב הישראלים אכן יש קשר לארה"ב שיספק את חברות הביטוח. מכיוון שגם, בעלות על מניות בארה"ב נחשב לקשר , "מסביר ספטנר.",וממילא אנו תמיד מצליחים למצוא קשר גם עבור כאלה שחשבו שאין להם כל קשר לארה''ב.

ג'ונתן ספטנר גדל בארה"ב, עלה ארצה ב-1978 ושירת בצה"ל. לימים חזר לגור בארה"ב, ומגיע לעתים קרובות לבקר קרובי משפחה בישראל .

"סבא וסבתא שלי" מספר ספטנר, "הקימו את סוכנות הביטוח שלהם בסנט לאויס ב-1935. אני יודע שהם היו גאים לראות כמה שהעסק שלהם עוזר כעת לכל כך הרבה ישראלים לרכוש ביטוח חיים שנותן בטחון הולם להם ולמשפחתם.

בארה"ב, אומר ספטנר, ביטוח חיים משמש כהטבה לעובדים. "עובדים מרגישים שלמעביד אכפת מהם וממשפחותיהם, עובדה המהווה תמריץ ומעודדת את נאמנותם לחברה."

גם עבור החברות עצמן, יש לביטוח החיים מגוון יתרונות . מסביר ספטנר: לדוגמא "פטירתו של עובד בכיר בחברה עשוי להסב נזקים כבדים לחברה. קיום פוליסת ביטוח חיים על שמו של אותו עובד יעזור למזער את הנזקים לעסק מהאובדן. "

פוליסת ביטוח חיים אמריקנית יכולה גם לשמש כמקור הכנסה מזומן לכספי פרישה עבור עובדים בכירים. מדובר בפוליסות ביטוח חיים קבועות בעלות ערך מזומן. הפוליסה עשוייה להימשך כל החיים אך הפרמיות שלה אינן יקרות במיוחד. פוליסות אלה מקובלות בארה"ב אך אינן קיימות כלל בארץ.

אנשי עסקים מבטחים לפעמים את שותפיהם בפוליסת ביטוח חיים. כך שבמקרה ואחד השותפים נפטר, יכול שותפו לרכוש את חלקו של הנפטר מעיזבונו, וכך למנוע הפסדים ובעיות מיותרות. או כפי שאביו של ג'ונתן, קן ספטנר, נהג לומר ללקוחותיו: " האם היית רוצה לנהל את העסק שלך עם עורך הדין של בעלה השני של אלמנת שותפך המנוח? "

בעקבות הסביבה הפיננסית המורכבת של ימינו, לא תמיד ניתן להיות בטוחים שישאר די כסף ליורשים. ריביות נמוכות הופכות השקעות בטוחות כגון אגרות חוב ללא רווחיות, והתנודת בשוק המניות הופכות את המניות ללא אמינות.,. מגמות אלה הופכות את ביטוח החיים להשקעה אטרקטיבית במיוחד.

© 2021 Spetner Associates, Inc. - כל הזכויות שמורות.